Nie wiem po co ten tytuł

              

czwartek, 5 stycznia 2012

Zabezpieczanie bezpieczeństwa odbezpieczoną gaśnicą

Które z wymienionych 5 wkaźników stosowanych do oceny stresu (zimnego, gorącego) i komfortu cieplnego odnoszą się jedynie do komfortu (zakreśl wszystkie prawidłowe warianty):
a) WBGT; b) WCI; c) PMV; d) IREQ; e) PPD.
To cytat z "Egzaminu dla uczestników szkolenia z zakresu BHP przeprowadzony dla grupy pracowników dydaktycznych i specjalistów (zestaw 7ub)". Prawidłowe są odpowiedzi c i e. Ten test zrobiono pracownikom PK im. TK parę lat temu. Sam jestem pod wrażeniem wiedzy specjalistów z BHP, którzy chcą się nią dzielić z podejrzanym zapałem. Po jaką cholerę ma się ktokolwiek uczyć, że "Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przez pracodawcę polega na zapewnieniu przestrzegania w zakładzie pracy przepisów oraz zasad bhp, wydawaniu poleceń usuwania uchybień oraz kontroli wykonywania poleceń". Z czego jasno wynika, że pracodawca może wydać polecenie usuwania kontroli wykonywania poleceń, czyż nie? Moje rozbawienie do dziś budzi wspomnienie pana kapitana pożarnictwa, który miał pół godziny na swoje wystąpienie i poświęcił je w całości na opis sytuacji prawnej, umocowania ustawowe oraz właściwości organów wydających przepisy szczegółowe. To ja dziękuję za te organy. Ktoś z sali wspomniał o obsłudze gaśnicy, na co pan zdziwiony przytargał jakąś gaśnicę i pokazał palcem, gdzie się odbezpiecza i gdzie wciska. Po jego wizycie naklejono na drzwiach sal zajęciowych informacje drobnym druczkiem o postępowaniu w przypadku pożaru. Każdy normalny człowiek wówczas wstaje i czyta, jaka jest gradacja odpowiedzialności za sprawne przeprowadzenie ewakuacji i że należy zachować spokój. - Jakby ktoś się nudził, to sobie poczyta w czasie pożaru - wyjaśnił mi jakiś czas potem JW.

Przepisy ppoż. i bhp to część szerszego zjawiska. Twórcy przepisów mają wielkie ambicje, chcą swoimi instrukcjami objąć jak najwięcej podmiotów i jednostek w dziedzinach lub obszarach. Stąd na przykład taka definicja celowości jako zasadności podjętych działań w ramach nadzorowanego obszaru pod względem optymalnych rozwiązań zapewniających maksymalne rezultaty. Drogie biurwy i biurwiele! Jak już definiujecie, to podejmijcie się tego wyzwania i zdefiniujcie co to znaczy, że coś jest. Tu już jest potrzebna reanimacja. Poeto, mów.
Jacek Podsiadło
Plozywność

Pora porzucić pracę, przewietrzyć pokój,

żeby wleciały duchy, wysprzątać
ten monstrualny bałagan. Odnowić ślubowania.
Złamać nieważne umowy. Inaczej dusza umiera.

Wystarczy chwila; tyle, ile trwa okres wypowiedzenia

kadencji: "Pierdolcie się wzajem beze mnie".
Potem las, skały, słońce, wszystko od nowa moje.
Zestrój z wewnętrznym idolem, obniżony ton.

Wiadomo: czasem wybucham. Odbezpieczony jak granat

poturlałem się wreszcie do Powszechnego Zakładu
Ubezpieczeń z "Poleceniem wypłaty szkody życiowej" w ręku.
Ta szkoda to narodziny Dawida. Pieniądze przeminęły, dokument zachowałem.

"W związku z zaistniałym zdarzeniem przyznano Panu - Pani

świadczenie w wysokości". "Sporządził: Kalembas Krystyna".
Urzędowy język, kretyńskie narzecze, zimne narzędzie zbrodniarzy.
Myślę o dokumentacjach Stutthofu i Rakowieckiej.

Przychodzi Mucha, doprasza się pieszczot. Zaistniałe Zdarzenie

śpi przy piersi Lidki. Dzień nabiera rozpędu
na mokrych ślizgawkach liści. Moje wybuchy złości
nikogo nie zabijają. Mam nadzieję, że ranią.
Stąd Kalembas Krystyna, moja ulubiona postać literacka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

The Infamous Middle Finger The Infamous Middle Finger