[65, Shah jest jednym z założycieli HubSpota]
„Sukces” – mówi Shah, przechadzając się po scenie w tę i z powrotem ze zwieszoną głową i gładząc się po brodzie, tak jakby parodiował profesora – „polega na tym, żeby sprawić, by ci, którzy w ciebie uwierzyli, zabłysnęli”. Potem robi pauzę, jakby powiedział coś niesamowicie głębokiego i chciał dać publiczności chwilę, by to przyswoiła. Potem powtarza swój tekst, a sala pełna marketingowców wiwatuje.
[66]
Wspominam o nowym filmie dokumentalnym The Naked Brand (Naga marka), nakręconym przez renegackiego speca od reklamy z Nowego Jorku, Jeffa Rosenbluma, który uważa, że dni branży reklamowej są policzone.
[111]
Menedżerowie, tacy jak Zack, przechodzą takie samo szkolenie, ale potem udają się na zajęcia dodatkowe, gdzie zdobywają wiedzę, jak wykorzystywać model DISC w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Spróbujcie wyobrazić sobie taką katastrofę: Zack, dwudziestoośmiolatek bez doświadczenia menedżerskiego, odbywa szkolenie u Dave’a, niedzielnego gitarzysty rockowego, na temat tego, jak wykorzystać zbiór z gruntu pomylonych psychologicznych reguł, aby manipulować podlegającymi mu ludźmi.
DISC to raczej poroniony system klasyfikacji ludzi według typów osobowości (Dominant – dominujący, Influential – wpływowy, Steady – zrównoważony, Conscientious – sumienny).
[113]
Jeśli szef każe nam spędzić pół dnia w Teleranku, to równie dobrze możemy się choć odrobinę zabawić. Jednakże koledzy z HubSpotu zdają się brać pracowniczy test osobowości na poważnie. Scena żywcem wyjęta z Życia biurowego, komedii w reżyserii Mike’a Judge’a o życiu korposzczura w firmie Initech.
[146, o materiałach wideo w HubSpot TV]
Przypominają komedię odegraną przez Ricky’ego Gervaisa w brytyjskiej wersji Biura, tyle że naprawdę.
[149]
Jordan i Holly to dwie pupilki Czachy, są w HubSpocie prawie od samego początku. Osiągnęły VIII poziom Thetanu Operacyjnego w scjentologii i mogą robić, co im się żywnie podoba.
[150]
Kobieta, która prowadzi blog szpitalny, poskarżyła się w sekcji komentarzy, że próbowała użyć GTB, by znaleźć pomysły na Miesiąc świadomości raka szyjki macicy, i otrzymała następujące propozycje:
ZA CO KOCHAMY RAKA SZYJKI MACICY
(I DLACZEGO TY TEŻ POWINIENEŚ GO POKOCHAĆ)
i
MILEY CYRUS I RAK SZYJKI MACICY
10 WSPÓLNYCH RZECZY
GTB - Generator Tematów Blogerskich stworzony przez Natalię z HubSpota.
[206]
Jednak HubSpot zadziałał odwrotnie. Najpierw zatrudniono kierownika sprzedaży oraz szefa marketingu. Halligan i Dharmesh obsadzili te stanowiska, mimo że nie mieli produktu, który mogliby sprzedać, nie wiedzieli nawet, co wytworzą.
Po prostu Jabberwocky Project z Better off Ted.
[234]
„Czy dokonałeś transformacji wprowadzania innowacji?” – ta formułka Benioffa wybrzmiewa na edycji Dreamforce 2012. Zauważcie, że można zamienić miejscami dwa słowa, a zdanie nadal będzie brzmiało dobrze i wciąż nie będzie nic znaczyć.
Benioff - szef Salesforce.com.
[252, o dyskryminacji ze względu na wiek]
Opowiada mi o swoich pierwszych wrażeniach z HubSpotu, który przypomina mu Ucieczkę Logana, film science-fiction o dystopii, gdzie ludzie giną po trzydziestce, żeby zapobiec przeludnieniu świata.
[352]
Wtedy z ust Trockiego padają słowa, których nigdy nie zapomnę:
– Firma nie potrzebuje powodu, żeby cię zwolnić – mówi. – Firma może robić, co chce.
[396]
Podlegamy ocenie w trzech kategoriach: wyniki pracy, SERCE oraz VORP.
(...)
[VORP] zaczerpnięto z Major League Baseball, amerykańskiej ligi baseballu, gdzie na tej podstawie wycenia się graczy. VORP to okrutna, pozbawiona serca miara, aż dziw, że wymienia się ją bezpośrednio po SERCU. To jakby powiesić zdjęcie Gordona Gekko, bezlitosnego króla finansjery z filmu Wall Street: Pieniądz nigdy nie śpi, tuż obok fotografii Dalajlamy.
SERCE - Skromność, Efektywność, Rozwaga, Czystość i Elastyczność, VORP - value over replacement player, czyli wartość ponad zawodnika zastępczego.
[447]
Sam HubSpot nigdy nie przyniósł dochodów. Analitycy finansowi z Wall Street szacują, że firma będzie nadal tracić pieniądze – przynajmniej do końca 2016 roku. Większość analityków doradza kupno akcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz