Nie wiem po co ten tytuł

              

wtorek, 22 października 2019

Pan Lodowego Ogrodu - uzupełnienie

Uzupełnienie w czterech punktach.

1. Passionaria Callo, jedna z bohaterek cyklu powieściowego, jest moją ulubioną postacią literacką, choć oczywiście palmę pierwszeństwa nadal dzierży Kalembas Krystyna.

2. „Spojrzał na mnie, jakbym mu wydoił kozę” jest opisem, który należy zapamiętać i lansować.

3. Chorwackie przekleństwo „jebem ti dušu” wzbudza nasz zachwyt, bo łączy najniższe popędy fizyczne z wyrafinowaną metafizyką.

4. W scenie obłaskawiania konia, a raczej koniopodobnego stworzenia z Midgardu, które z początku było narowiste, Drakkainen upomina go gniewnie „Zły koń! Bardzo zły, niepozytywny koń! Niedobry koń!”. Odkryliśmy, że te słowa działają również na człowieka, na przykład na mnie, kiedy mam napad furii lub jestem tego bliski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

The Infamous Middle Finger The Infamous Middle Finger