Nie wiem po co ten tytuł

              

czwartek, 23 lutego 2023

ChatGPT mówi o polskich obozach koncentracyjnych

ChatGPT chyba zyskuje popularność porównywalną do Klary Sobieraj, która była gotowa zakładać panele słoneczne na Marsie (słyszałem na własne uszy). Może szkoda, że nie zapisałem paru zabawnych głupot, które mi zapodał chat, coś w rodzaju tego, że Leśmian napisał Ogniem i mieczem. Oj, dziatwa szkolna może się naciąć, jeśli chat będzie robił jej zadania domowe. Jedno z moich lepszych wyzwań dla chata to „powiedz coś niezrozumiałego”. Kiedy indziej zapytałem go o obozy koncentracyjne i dowiedziałem się, że pierwsze powstały na Kubie na przełomie wieku XIX i XX, a te brytyjskie w czasie wojny burskiej były parę lat późniejsze. Może tak, może nie, jest to rzecz do sprawdzenia, bo ufać chatowi nie można. Czy można powiedzieć, że brytyjskie obozy zainspirowały Niemców? Nie, nie można - orzekł chat. A co z polskimi obozami koncentracyjnymi? Rozmowę toczyłem po angielsku, załączam obrazek, a w tłumaczeniu Google'a brzmi to tak.
Tak, polski rząd zarządzał obozami koncentracyjnymi podczas II wojny światowej. W obozach tych przetrzymywano i internowano osoby uznane za zagrożenie dla państwa polskiego, w tym więźniów politycznych, członków grup mniejszościowych i innych. Niektóre z najbardziej znanych polskich obozów koncentracyjnych podczas II wojny światowej to Auschwitz, Treblinka i Majdanek. Należy zauważyć, że obozy te były obsługiwane przez nazistowskie Niemcy i były wykorzystywane głównie do eksterminacji Żydów i innych grup mniejszościowych w ramach Holokaustu.
Niezły kwant informacji, nieprawdaż. Zaczynam podejrzewać, że biedne Niemcy zostały przymuszone do obsługi obozów przez polski rząd emigracyjny za sprawą szantażu politycznego i gróźb dyplomatycznych. (Podobno w internecie nie widać ironii, więc niniejszym oświadczam, że ją tu zastosowałem.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

The Infamous Middle Finger The Infamous Middle Finger